Day 22 – Ostrov Bohol na skútru

Ostrov Bohol na skútru.

Budík řve v 4:35 a já vstávám hned abych vše stihl. Beru si ručník, mýdlo a valím do sprchy. Nevzpomínám si, kdy jsem vstával takhle brzo, a ještě si dával studenou sprchu. Každopádně mě to probouzí. Rychle ještě dělám kafé, ale to nechávám nevypité na stole, protože už máme po 5 hod. Vyrážíme já s Juvenem a zvlášť Zara s Jamesem na skútru.

Stále je ještě tma a my pádíme na Chocolate Hills. Cestou je trošku zima, takhle brzo ráno, nicméně, nemáme žádný provoz a po 15 min (bylo to cca 5,5 km) dojíždíme kolem jednoho z vrcholu. Ten šlapeme ty schody nahoru na vyhlídku a par lidi už tu ceká. Čekáme aspoň 30 min na východ, jelikož jsme vyrazili relativně brzo. Děláme fotky a užíváme krásy východu s okolními čokoládovými vrcholy.

Čokoládové vrchy jsou kuželovité kopce na filipínském ostrově Bohol. Těch je 1700 a rozprostírají se na ploše zhruba 50 kilometrů čtverečních. V průměru dosahují výšky od 30 do 50 metrů, zatímco nejvyšší z nich ční do výše 120 metrů. Kopce jsou pokryté trávou, která během období sucha usychá a zhnědne do odstínu čokolády, proto dostaly tento název.

Jedna teorie povídá, že se jedná o výsledek erupce podmořské sopky. Druhá, že kopce byly v minulosti součástí korálového útesu a současný vzhled je výsledkem působení počasí a eroze. Ale také spekuluje o možnosti destrukce tehdejšího aktivního vulkánu. Nicméně je pravdou, že tyto čokoládové vrchy vznikaly miliony let.

S východem slunce jde i vidět měsíc.

chocolate hills, čokoládové vrchy Bohol

Zprava Juven, Zara a James.

Setrváváme tu dobrou hodinu, zatímco se tu již nahromadili lidé. Následně scházíme dolů a zjišťujeme, že u našich zaparkovaných motorek je jakási budka, a tak tam každá platíme 50 PHP.

Skútrem po ostrově Bohol

Dojíždíme zpátky s Juvenem na motorce k hostelu a koukám, že kafé mi někdo vylil, a tak si dělám nové. Začíná se podávat snídaně a já dostávám úžasné palačinky s výborným palačinkovým sirupem. Teď si James nechal na stole palačinku a slepice mu do ní začíná ďobat. „Hmm, asi ji přenechám ségře“, povídá a usmívá se. Češky a Slovenka jsou již vzhůru.

bohol snídaně

S holčinami jsme se včera domlouvali na půjčení skútru, že bychom si projeli ostrov, a tak se ptáme recepční, zda je možné půjčit si dva a se zase táže borce. Ten povídá, že skútry zrovna tady nemá, ale že je zařídí, a tak asi po necelé hodině přijíždí borci.

Půjčení na den vychází na 400 PHP, což při rozdělení pro dva je fajn cena. Nejdřív si ale zkouším řízení a další skútr bude řídit Verča, a ta to zkouší taky. Nikdy jsem na něm neseděl, ale je to celkem jednoduché. Plyn a brzda, a to je nějak vše. Zapínáme helmy a nasedáme.

Máme v plánu jet na vodopád a rýžové plantáže a Jelikož máme Chocolate hills po cestě, míříme tam. Jsme opět na stejném místě jako ráno a já platím podruhé vstup, páč mi tiket vzala Zara. Jdeme opět na stejné místo a děláme fotky. Výhledy jsou úžasné.

chocolate hills, čokoládové vrchy Bohol

Ostrov Bohol na skútru

Nasedáme a pokračujeme dále. Projíždíme město Carmen, Dagohoy a za tímto městem se nachází vesnice Mahayag. Zastavujeme někde na křižovatce s obchody, kde si dáváme zmrzlinu a také pečivo které jsme každý od každého okusili.

Po kamenité cestě Dano – Pilar – Alicia Rd, San Miguel, pokračujeme dále. Lucka zjistila, že ji chybí sluneční brýle tak se vracíme zpátky. Ty nenachází, a tak si nakonec kupuje nové. Zpátky najíždíme na kamenitou cestu a příroda je kolem moc nádherná, je to úplně pastva pro oči.

Vodopád Can-umantad

Z této kamenité cesty se vydáváme doleva až do města Alicia. Cestou nám mnoho lidi mává a my jím to opětováváme taky, mávnutím, nebo zatroubením. Míjíme i rýžové terasy.

Ostrov Bohol na skútru

Za vesnicí Pagahat odbočujeme doprava a míříme na vodopád. Zaparkováváme naše skútry a cestičkou kráčíme přes dřevěný most k Can-umantad Falls. Vodopád má spád 18 metrů a je největším vodopádem na tomto ostrově [1].

Can-umantad Falls

Potkáváme tu dokonce i další lidi z České republiky. „Udělej mi jednu fotku pod ním“, povídám Lucce.

Docházíme zpátky pro skútry a cestou míjíme rýžové terasy.

rýžové terasy Bohol

Další destinace nás zavádí na rýžové terasy Cadapdapan Rice Terraces. Před vjezdem na tyto terasy platíme ještě nějaký malý poplatek za vstup. Opět pohledy k nezaplacení.

Cadapdapan Rice TerracesCadapdapan Rice Terraces

Scházíme se podívat kolem rýžových teras až dolů, jelikož slyšíme i tam vodopád, ale díky ne moc dostupné cestě se opět vracíme nazpátek.

Bohol les

Cadapdapan Rice Terraces

Mrkáme se, že bychom si tu dali jídlo, ale moc tu na výběr nebylo a obyčejné Adobo nám přišlo celkem drahé, a tak se rozhodujeme, že se najíme jinde. Nasedáme a je jedeme zpátky směr Pagahat.

Ostrov Bohol na skútru

Kousek od něj nacházíme Candijay Del Rio Floating Restaurant. Jedná se o plovoucí restauraci na řece, která ústí do Boholského moře napravo ostrova. Holkám povídám o místních specialitách, co jsem vyzkoušel a doporučuji jim Adobo. Já si dávám špagety a ledové kafé.

Candijay Del Rio Floating Restaurant

Cestou zpátky je Verči relativně zima na tom skútru, a tak zastavujeme někde na půli cesty, kde vcházíme do stánku s oblečením. Nakonec si žádné nekupuje, jelikož celkově to oblečení vypadá jak z druhé ruky.

Předtím, než dojedeme zpátky na hostel ještě načerpáváme benzín. Ostrov Bohol na skútru jsme zvládli a bylo to něco přes 140 km.

Ostrov Bohol

Na hostelu potkáváme nové lidi. Mathiase z Colombes/Paříže (Francie) a Antona z Moskvy (Rusko). Všichni se večer seznamujeme a s Češkami i Mathiasem se domlouváme, že bychom opět šli na východ slunce na Boholskými čokoládovými vrchy.

Zdroj:

[1] https://magicoceans.online/magic-oceans-dive-resort/daytrips-magic-oceans/waterfalls-fireflies/