Day 24 – Jak rozbít kokos

Jak rozbít kokos

Vstávám do slunečného dne. S Italem Giovannim, Francouzem Matiasem a Rusem Antonem jsme se dneska domluvili, že se půjdeme podívat na místní pláže. Po hlavní cestě scházíme na vedlejší na White beach a dále na Alicea’s Beach.

Bohol - White beach

Bereme místo a místních se v jednom altánku ptáme na místní výlety a ti nám ukazují možnosti výletu na Pamilacan Island. Tuto možnost zvažujeme, každopádně dozvěděli jsme se, že zde dojeli taky Angličani James, Edie a Zara (Jamesová ségra), které jsme potkali v Batuan Hammock hostelu, jak jsem popisoval v Cestě na ostrov Bohol. Ti by se možná také na výlet přidali.

Zatímco na ně čekáme všimli jsme si, několika spadlých kokosů v písku, a tak se jeden snažíme otevřít. Zkoušíme i taktické hozením na kámen, ale nic nepomáhá. Jak rozbít kokos není zas úplně „easy“.

Jak rozbít kokos

Všimli jsme si, že lidi z altánku zde mají mačetu, a tak se ptáme na její půjčení a máme štěstí. Hned jdu na věc. Ale po několika minutách přece jenom.

Ta kokosová voda je fakt jedna z nejlepších, co jsme kdy zkusili.

Anton tu ulovil dokonce kraba a nacházíme tu i hvězdice.

S Italem Giovannim se jdeme podívat směrem k Dumaluan beach, abychom se místních optali na výlety. Nacházíme opravu krásné místa na fotky.

Dumaluan beach

A taky pár osamocených houpacích sítí.

Nic nenacházíme, a tak se vracíme, zatímco již přišli Angličani. A tak se tu tak válíme prakticky celé odpoledne a děláme si tu a tam společné fotky.

White beach

Zprava Anton, Matias, Giovanni, Zara, James, Edie.

Cestou zpátky nacházíme jednu restauraci, a tak si dávám rýži s krevetovou polévkou.

rýže s krevetovou polévkou

K večeru se dostávám pouze s Giovannim na hostel, kde bydlí Zara, James, Edie a učím je hru mé babičky kostky. Nejedná se o klasickou hru, i když se používá 6 kostek. Jedničky, dvojky, trojky, čtyřky, pětky, šestky, pokr, generál, půlky, řada (zde teda pokud o anglicky přepis).

zjišťuji, že zde probíhá jakási oslava. Místní maminka Rose slaví 60 let a dokonce mě na její oslavu zvou a tak si tu s nimi dávám nějaké hovězí maso s nudlemi a obrovský dort.

filipínské narozeniny

Zakecávám se tu i s místními holkami, a tak nezávazně kecám, pak si volám s Marťou, zatímco již holky odešly na nějakou party na pláži. Jedna z nich mi ještě volá a povídá už velmi podnapile: „Come here Martin, it will be fun“, ale moc mě to nebere.