DEN 1 – Vyrážíme

Vyrážíme

Dnes je 7.1.2019 a my dnes vyrážíme do Indie. Marťa už vstává 5:30 ale já si to ještě dospávám do 5:55 (každá minutka je pro mě vzácná). Snídaně patří tvarůžkům s máslem, cibuli a cibulovým chlebem a dobalujeme si ještě poslední věci. Ještě všechno jednou kontrolujeme, a to už nás před domem v 6:20 čeká taťka. Vyrážíme.

nabalené věci

S malým zpožděním vyjíždíme na Svinov. Máme určitou časovou rezervu, takže se nikam nehoníme. Probíhá poslední loučení a na Svinově čekáme ještě dobrých 20 min do příjezdu EC z Polska. I bez místenky nacházíme volné kupé. Já se ještě provádím registraci na IRCTC, abych si později mohl objednat online vlak v Indii.

Cesta ve vlaku utíká poměrně rychle a my tak přijíždíme na zastávku Vídeň Hbf. Tam si všímáme, že nám jede přímý RJ vlak na letiště, a tak na nádraží ještě v automatu kupujeme jízdenku. Vůbec není kde spěchat, boarding máme od 15:25 a teď máme 10:30. Raději jsme jeli dříve, protože všichni známe zpoždění ČD. Nicméně byli jsme překvapeni, že jsme prakticky žádné nechytli. Nacházíme v poklidu terminál 1 a hledáme café. To ale nacházíme na dalším terminálu. Kavárna je napůl spojena s hernou ale úplně prázdnou. Kafé nebylo vůbec spatně a na vídeňské letiště drahé (4.1 euro). Všiml jsem si foto budky, a tak si dělám za 6 euro 5 pasových fotografii (údajně Vám nedají indickou SIMku bez ní, tak uvidíme, ale později se ukázalo, že tomu není tak). Čas stále máme, proto se jdeme posadit a najíst našeho nabaleného jídla (grilované kuřecí prsa a tousty to jistí).

Problem s vízy?

Odebíráme se k check-in (do těch 7 kg jsme se s bágly stejně nevešli, takže budeme i odbavovat krosny), ale před námi se udělala velká fronta na letadlo do Kyjeva. Tu obcházíme k priority frontě na povel personálu, jelikož jedna přepážka nestačila a překvapivě nám paní u přepážky kontroluje i elektronická Víza. „Nejsem si jistá, zda pro vstup do Indie je aplikační formulář dostačující“, povídá. V tu chvíli kouknu na Martu s výrazem údivu. „Ještě to zkontroluji“, dodává. „To je vše, co jsem stáhnul z Indických stránek ambasády“, povídám Marti. Paní pečlivé kontroluje každou kolonku. V duchu si říkám, že to mám snad vše bez jediné chyby. Ovšem jedna se našla, zapomněli jsme je podepsat, čehož si teď všímám a což připomínám paní za přepážkou. „A budete tak hodny a podepíšete si je?“, odpovídá, zatímco na nás zaměstnankyně kouká s úsměvem. „Určitě“, odpovídám a usmívám se na ní rovněž. Ale nakonec přece vše dopadá dobře, a my si to kráčíme spokojeni ke gate D.

Další kontrola

Procházíme úspěšně přes pasovou kontrolu i RTG. Musím podotknout, že tu mají příjemný personál. U gaty 70 dáváme ještě kafé (i z automatu dobré) a po několika minutách se děla fronta u gaty. Po neúspěšném ověření naších letenek si nás zaměstnanec u gaty bere stranou a dodává: „Vy jedete do Indie?“. „Ano“, odpovídám. Teď si už fakt mezi těmi lidmi připadáme jako nějací uprchlici. Kontroluje nám oběma pečlivě pas s vízem. „Můžete pokračovat“, dodává nakonec a my tak nastupujeme do busu, který nás odváží k letadlu. Čekal jsem nějaký Embraer ale Boeingem 747-800 jsem po předchozí zkušenosti do Kyjeva překvapen.

směr Kyjev

Kyjev

Let utekl docela rychle a my tak usedáváme úspěšné na Kyjevskou runway. Máme něco přes 2 a půl hod na přestup, a tak si dáváme pozdní oběd na letišti ve formě špaget s parmazánem a šunkou a se posouváme ke gate D, kde čekáme na odlet. Již tady mnoho lidí čeká z nichž drtina většina jsou Indové. Ještě nám kontroluji zběžně víza a procházíme dál. O jej, zapomněli jsme si do PETky nabrat vodu, tak snad aspoň nějaké občerstvení v letadle dostaneme. Jen co si sedám v letadle, všímám si, ze procházejícím Indům je úplně jedno do koho kolem vráží. Jeden sedá za mnou a další přede mnou. Oba nemůžou přijít na polohu, která by jim vyhovovala, a navíc přítomné řvaní indického batolata nepřidává také té správné atmosféře. Náš soused z Ukrajiny, sedící u okna to raději zapíjí vodkou a cestou si dává pro zichr pár piv. Pouštím si nějakou hudbu, ale poslední hodiny beru špunty a klapky a napůl usínám. Z těch všech mých bývalých letu musím říci, že letadlo chytá často turbulence.