DEN 12 – Okolí městečka Torshávn

Okolí městečka Torshávn

Vstávám v 8, celkově jsem se dobře vyspal. Na to si hned dělám snídani, co jiného než dojíst všechny ty čínské. Čekám na Jirku, než dojde a mezitím chilluji. Asi o půl 10 jdeme směrem k centru do informačního střediska městečka Torshávn, kde kupuji magnetku a plyšového papuchalka. Jelikož se mi nechce s těmi věcmi celou cestu jít tak jdeme do kempu, kde si je nechávám. Počasí je dnes prostě nádherné, máme skoro jasno. Zpátky jdeme přes přístav a na chvíli se kocháme těmi loďmi kolem.

přístav Torshávn

Vesnička Agrir

Pokračujeme směrem na jih k vesničce Agrir, ale ještě před ní si všímáme pláže, tak sestupujeme k ní. Voda je krásně čistá, ale za to pěkně ledová. Dokonce se našly nějaké holčiny tady, které odvážně lezly do vody.

sea - Torshávn

Pokračujeme na jih do vesničky, kde procházíme turistickou cestou stále na jih. Dneska je fakt horko, ale to je jen dobře. Tu tam potkáváme ovce v ohradách a některé i mimo. Výhled je krásný.

Torshávn
island
sheeps

Stejnou cestou se vracíme zpátky a docházíme k zastávce, kde koukáme, zda nám jede do centra nějaký bus. A máme štěstí do 3min je tu a nastupujeme. Výhodou je, že všechny busy v Torshávnu i kolem jsou zadarmo. Dojíždíme do centra, kde si dáváme kafé opět v kavárně Panama café. Všímáme si, že je kavárna spojena s další prodejnou, kde následně kupujeme další suvenýry. Následně si jdu dat fish burger, protože mi jaksi už vyhládlo. Suvenýry si následně zanášíme do stanu a následně obcházíme Torshávn. Na západní straně města se nachází turistická cesta s pěkným výhledem na Torshávn, tak ji procházíme. Cestou potkáváme několik běžců, ale i průjezd jezdců na koni. S ní se pak dáváme po hlavní cestě, kde nacházíme zastávku busu a odjezdem za 5 min. Využíváme této skutečnosti a jedeme až směr centrum. Tam si dáváme poslední kafé ze skvěle kavárny Panama, Jirka si dáva pivo za 40 DKK (330ml). Pak už si to kráčíme do kempu, kde chillujeme. Asi v 11 jdu spát a ráno už na letadlo.