DEN 3 – Bangkok a náš první kontakt

Bangkok a náš první kontakt

Ani jsem ho nedokoukal a připravujeme se k přistání na letišti Suvarnabhumi, zatímco pilot hlásí venkovní teplotu krásných 32 stupňů. Bangkok bude úžasný.

letadlo, bangkok

Po přistání necháváme davy lidi projit a vystupujeme snad úplně poslední. Je 10 hod místního casu. Je tady posun +6 hod od ČR. Jen co procházíme koridorem, pociťujeme tu teplotu a jakési dusno a připomíná nám to první kroky z Dubajského letiště v minulém roce. Před passport checkingem ještě dovyplňujeme lísteček a procházíme bez problému dále. Nejdříve si rozměňujeme eura na bahty, ale protože je tady špatný kurz rozměňujeme si zatím 40 euro. Hned si na letišti kupujeme simku s 4G připojením. Nejvice me dostal napis best mobile operator in Thailand – 1Mbps. My si kupujeme simky jen s týdenní platností a neomezeným připojením k internetu za 216 THB (bahtů), což je poměrně levné. Borky už automaticky ví co dělat a tak nám rozdělávají mobily a během minuty vyměněnou simku s aktivací. Hned si googlím cestu do hotelu a zjišťuji, že musíme na SRTET City Line.

Bangkok a metro

Cedule nás vedou úplně dolu, kde si kupujeme jeden žeton za 35 THB, který si pípneme u turniketu. Dole přijíždí vlak a blíží se k němu i jeho zaměstnanci. Lidi vystupují a zaměstnanci začnou pískat na píšťalky – asi by si dali vedet, že nikdo se ve vlaku již po výstupu nenachází. Konečně dostáváme jejich pokyn k nástupu. Jedeme 5 zastávek klimatizovaným vlakem a začínají se nám objevovat krasy Bangkoku. Cesta trvá do 25min. Vystupujeme na Makkasan station a vházíme žeton do turniketu. Jdeme s davem na přestupní stanici metra Phetchaburi.

U přepážky kupujeme další žetony na finální stanici metra Sutthisan za 21 THB. Všímáme si, že jsme nikdy při vstupu na metro neviděli detektory kovu a zaměstnance, která kontrolují cestující. Při průchodu detektorem samozřejmě pípáme, ale zaměstnanci to kupodivu nějak neřeší, tak postupujeme s davem. Metro nám dost připomíná to v Dubaji. Čekací řadu tu mají udělanou podobně (nastup bokem z obou stran a vystup uprostřed). Stejně tak prosklené dveře, které se otevírají po zastavení metra spolu s dveřmi metra. Nastupujeme a klima tu jede naplno. Jedeme ani ne 10min.

Tom a Anet už na nás čekají

Vystupujeme v cíli, kde nás čeká u východu č. 4, Tom s Anet. Ti tady již jsou třetím měsícem, takže se tu už dobře vyznají. U Anet jsme dostali malou pozornost v podobě místní sladkosti – jakési placky s šlehačkou. Není to vůbec špatné. Jdeme směrem k hotelu, který je odsud vzdálený asi 1km. V těch riflích, černém tričku a uzavřených botách je teda pěkný hic. Při vstupu do areálu hotelu se tu prohání slepice i kohout, ale jsou pěkné vychrtlé. Jsou tu i banánovníky a rostou tu i banány.

slepice, zvířata, bangkok

banány, banánovník, bangkok

Booking jsme udělali už doma, takže jen platíme za hotel. Jenže si uvědomujeme, že u sebe nemáme tolik bahtů, ale Tomáš se nabídl a tak jde na pokoj a půjčuje mi. Platili jsme 4200 plus 300 THB za vratnou zálohu na kartu. Paní recepční došlo, že tu jsme spolu, a tak nám dala pokoje u sebe, paráda. Konečně jsme tu, na pokoji je při vstupu horko, klimatizace je naštěstí zdarma, tak ji hned zapínáme. Hned se sprchujeme a vybalujeme si ty nejzbytnější věci. Teď se potřebujeme trošku vyspat. Jsme nevyspaní z těch předchozích dnů a tak uleháme. Abychom si trosku užili i večer a spali pres noc, 3 hoďky spánku bude stačit.

Večerní Bangkok

Probouzíme se a doběhl nás hlad a tak se všichni odebíráme na jídlo. Jedeme metrem jen tři stanice na Phra Ram 9 a kousek dále vstupujeme do obrovské budovy CentralPlaza Grand Rama IX. V 6 podlaží se nachází restaurace – vlastně hned několik restauraci. Procházíme je a platí se tu kartou, kterou si přednabíjíme. Libí se nám, že zde mají zdejší restaurace vzory hotových jídel.

thajské jídlo, ostré, spicy, výborné

Dávám si jakýsi mix masa s rýži a pálivou omáčkou – vyšlo to kolem 80 THB. Chutná to dobré. Dokonce velmi dobře.

Teď je na čase rozměnit si nějaké ty eura na bahty. V budově je plno bank, ale kurz se mi nějak extra řešit nechce. Rozměňujeme si 200 euro. Dole si ještě dáváme ledové latté sebou. Vždy vám kolem kelímku dají ubrousek, nebo něco aby Vás nestudilo, a hodí vám ho do igelitového sáčku. Jeden z důvodu je ten, že pokud si ho berete do metra, je tam zakázáno pít a jíst, podobně jako tomu bylo v Dubaji. Vycházíme z klimatizované budovy ven. Je asi kolem pul 8 a je příjemné.

bangkok

Street food

Jdeme se projít skrz Bangkok a kouknout na street food. Docházíme až k jednomu stánku s polévkami, tak hned zkouším. Dostal jsem k ní čínské hůlky a lžičku – za 50THB fakt šmakovala – s masem, zeleninou a celkově byla dobře udělaná. Dojídám, a procházíme dále až k jakýmsi temným uličkám. Vidíme tu místní lidi, jak perou, opravuji motorky, dokonce jsou tu i útulky koček v klecích pro potkany. Tu a tam probíhají vychrtlí psy a kočky – ostatně těch je na ulicích všude. Kdo ví, co bylo v té polévce. Jdeme zpátky k metru a procházíme opět uličkou street foodu. Objevujeme rýžové nudle jen za 20 THB.

street food, bangkok

street food

Všichni si je dávají, kromě mě, páč jsem ještě pořád z té polívky plný. Ty jsem zkoušel od Marti a byli výborné. Tom mel ještě chuť na ananas a tak nasel za 20 THB. Další jídlo, které užasne chutnalo – přitom obyčejný ananas by si člověk řekl. Hned jsem si byl koupit taky. Dávali k tomu i jakýsi růžový cukr, do kterého jsme si kousky ananasu namáčeli. Najezení jsme ažaž, a tak fičíme zpátky metrem na hotel. Dáváme budík na půl deváté, protože zítra nás čeká procházka památkami po Bangkoku.