DEN 6 – Cesta vlakem do města Ágra

Cesta vlakem do města Ágra

Jedna z prvních nepálivých snídaní

Vstáváme v 9:30 a jdeme na snídani, jelikož dneska podnikáme cestu do města Ágra. Dneska volíme jinou restauraci, kde si dávám jídlo zvané Paneer Paratha, což je indický pšeničný „plochý“ chléb, plněný strouhaným sladkým tvarohem a kořením a není špatná. Marťa si dává sýrovou omeletu a taky si nestěžuje. Každopádně tohle je jedno s prvních nepálivých jídel, co jsem dostal. Opět dostáváme fenykl pro dobré trávení.

Paneer Paratha

Následně jdeme do našeho hotelu balit. Vycházíme před 11:30. Docházíme přes metro na vlakovou stanici New Delhi. Nějakou dobu hledáme úschovnu zavazadel, kterou nacházíme, ale čekáme ve frontě. Jelikož nás ale čas tlačí, tak se v té frontě se nakonec rozhodujeme, že si necháme krosny u sebe a tak beru také tu od Marti. Pokračujeme na metro a nějakým záhadným způsobem nemohu projít přes turniket, zatímco Marta prochází. Po chvíli zkoušení ho nakonec přeskakuji. Na stanici metra Saket vystupujeme. Kupodivu nás žádný tuk-tukář nezastavuje. Je to tu klidnější. Procházíme běžnými indickými uličkami, kde opět elektrikáři měli radost.

indické ulice

Qutub Minar complex

A přibližujeme se k Qutub Minar complexu, což značí také přeplněné cesty tuk-tuku. Securiťák nám ukazuje na pokladu. Místní za 50 INR, my za 550 INR kartou a 600 INR bez. Na druhou stranu zase nečekáme šílené fronty a procházíme celou frontu Indů až ke vstupu pro turisty. V komplexu si sedáme a dojídáme naší poslední sladkost z České Republiky. Qutub Minar complex je areál monumentů a budov z dob Delhi sultanátu, který se táhl přes subkontinent Indie po 320 let (1206-1526). Celá oblast je indickou architekturou z 12. století. Komplex se pyšní největším minaretem v Indii o výšce 72 metrů. Jedná se o památník vybudován ve 12. století. Na jeho výstavbu se použil materiál i ze zničených hinduistických svatyň. Jako materiál byl použit rudý pískovec. Byl zavřen v roce 1981 a byl zapsán i na seznam světového dědictví UNESCO.

Qutub Minar

Nějakou hodinku jsme se tu procházeli a teď už vycházíme a sháníme tuk-tuka k metru. Smlouváme s tuk-tukáři a mnozí chtějí 50 INR, ale nakonec se daří snížit na 30 INR. Ale prý nám ukáže ještě market, který je blízko metra. Odmítáme a chceme přímo na metro, ale to už vyjíždíme. Dojíždíme k jakémusi marketu a vystupujeme. Povídám mu, že tam nejdeme a ať si vezme těch 30 INR, které držím v ruce. Nesouhlasí s tím, a tak děláme fintu, že odcházíme s jeho penězi. Hned na to nás zastavuje a bere si je. No jo, tohle mu proste nevyšlo. Stejně na metro docházíme, ale není to tak blízko jak povídal.

Máme asi 2,5 hod do odjezdu vlaku. Dostáváme hlad a míříme v metru na Rajiv Chowk. Marta si dává Paneer Masala Dosa a já Bahubali Masala Dosa. WOW, tak šíleně velkou placku jsem snad neměl. A já si říkal, proč to připravoval 10 min. Je tady narváno, ale přeci jen jsem našel dvě místa. Jídlo jsem cele nesnědl, ale za to jsem se pěkně přecpal.

Bahubali Masala Dosa

Cesta do Ágry

Teď rychle na metro a následně na vlak. O jejda, to jsou fronty. Vlakové nádraží je mega obrovské, ale my naštěstí známe své nástupiště. Vše nakonec stiháme a nastupujeme. Máme 2 třídu, ale podle těch obrázků jsme čekali lepší interiér, ale tak zas ty 3 hoďky vydržíme. Máme spodní lůžka a každé má svou zásuvku, což je super. Chodi tady jakási obsluha nabízejíc čaj, kávu a polévky.

Cesta vlakem do Ágry

Později si k nám ze další zastávky sedá nějaký voják a pokládá samopal na lůžko. Jelikož je hlaveň namířena přímo na mě, tak to není moc příjemné, protože sedím naproti ní. Snad má pojistku :D. Já si na půl hodinky dávám šlofíka v domnění, že na mě nevystřeli. Ale jak se budím, nabízí nám nějaký citronový bonbon, který si nesměle beru a následně i Marťa. Během toho všeho se už setmělo a přichází k nám cestující a jeden z nich povídá, že prý mu Marta zasedla místo, ale podle lístku, který mu ukazuji se mýlí. Má totiž lístek z Ágry a my do ní.

Ágra

Přijíždíme do Ágry s 20 min zpožděním. Ágra leží v severním indické státě Uttarpradéš. Ágra si uchovala krásu a ducha někdejšího hlavního města Mughalské říše, pyšní se také třemi památkami na seznamu světového dědictví UNESCO a patří k nejvýznamnějších turistických destinací Indie. Její počet obyvatel je kolem 1,7 miliónu.

Tady je snad více prachu ve vzduchu než v Novém Dillí. Tam jsme vysmrkávali černé částečky a tady snad budeme smrkat černé uhlí. Tohle je šílené, jde to úplně vidět. Na vlakáči si dáváme jídlo. Zkouším čaj masala a Tomato Uttapam, což je jídlo původem z jižní Indie a jedná se o jakousi tlustou palačinku vyrobenou ze speciálního těsta Dosa, připomínající menší pizzu. Marťa si dává zase Parathu s česnekem a Lassi. Čaje, to je něco, co mi tady maximálně sedí.

Tomato UttapamPo jídle mizíme ven a už se na nás vrhají tuk-tukáři. „150 INR? Jste se zbláznili“, odpovídám. „Je to nařízené vládou“, povídá jeden z nich, ale na to jim neskočím. Zkoušíme dále. Jednoho takového jsme zastavili a prý nás vezme za 100 INR. No nevím furt je to jaksi drahé, ale díky této jedné z nejvíce turistických oblastí na severu Indie souhlasíme. Je to šílené ty jeho vyhýbací manýry a každou chvíli nájezd na práh. Dojíždí a zastavuje u úplně jiného hotelu. Ukazuju mu, že je to ještě tak 3 km daleko. Je úplně zmateny a neumí ani slovo anglicky. Zastavuje u skupinky motocyklistu a ptá se o radu. Asi 5 min se tam rádi, kde to vůbec je.

Po dalších minutách přes celou smogovou Ágru dojíždíme na místo. Nemám přesně 100 INR tak mu dávám 500 INR, nejdřív říká, že nemá nazpět, ale pak cosi začne mluvit, že to celé objížděl a že chce 150 INR. No 5 min se s ním hádáme, že u vlakového nádraží chtěl 100 INR. Je strašně neústupný a my unavení, tak mu to dáváme a jdeme už na hotel Sukoon Home Stay Agra.

Konečně solidní hotel

Velmi příjemná recepce nás vítá, stokrát lepší než v Delhi. Dokonce nám vysvětluje, jak jít k Tádž Mahalu a k Ágra Fortu. Ptá se v kolik má s námi počítat se snídani, tak mu odpovídám, že v 9 hod vstáváme. Moc děkujeme, a dostáváme kvalitně mnohem lepší pokoj než minule. Jsme fakt spokojení.

Sukoon Home Stay AgraUsínáme až snad o půl 2 hod ráno, ale stejně jsem se vzbudil ve 3 hod ráno a měl jsem pěknou sračku. To bylo asi z toho chilli v Bahubali Masala Dosa ještě v Dillí, protože jsem to tam snědl velmi rychle, abychom stihli vlak. Nějak se mi nedaří moc usnout, protože se skoro celou noc budím a nemůžu zahřát nohy, i když zde máme deky. Zkouším se otáčet v posteli, protože mi fakt není moc hej. Nemůžu ani usnout na jednom boku, pac mě na jednom bolí žaludek a na druhém játra. K ránu se to zlepšuje.