DEN 9 – Jedeme na pláž

Jedeme na pláž

Ráno budík zvoní, Marťa už vstala, ale mně se vůbec nechce. Spořádávám sendvič a chystáme se na Pattaya pláž asi 100km vzdálenou od Bangkoku. Házíme si věci do batohu a vycházíme před 8 ranní směrem Chatuchak park metrem a přesedáme na jakýsi mini van, kde autobusákovi vysvětlujeme, že se chceme dostat na Pattaya beach. Usmívá se a ukazuje na jeden z mini vanu, ze kterého vysedne zubatá paní a cosi Thajsky žvatlá a ukazuje nám dovnitř.

mini vanPtám se na cenu a nakonec s ní vylézá za oba 40 bahtů, a tak nasedáme a jedeme sami. Celou cestu se baví s autobusákem a otáčí se na nás a furt něco mele. Nerozumíme ji ani božího slova. Vystupujeme kousek od Bangkok Bus terminálu, kde nám pak ukazuje na další mini van a teď už směr Pattaya beach. Koukáme kolem a ptám se jednoho ze zaměstnanců, ten nám ukazuje na jednu z přepážek, tak se k ní odebíráme.

Další pan nás navádí, ale někde jinde. Nakonec nacházíme ne moc pohlednou paní, která na nás mluví jen v Thajštině a my anglicky. Snažíme se jí vysvětlit, že se chceme dostat na Pattaya pláž. Nakonec z ní vypadlo 140 bahtů za jednoho. Bus má jet v 9 ale na lístečku je 10:00 tak se ptám proč ne v 9 hod? Prý je plno. Po chvíli si vlastně uvědomím, že mi paní nevrátila z 300 bahtů drobné, takže ji odchytávám. Nejdříve dělala, že nerozumí tak ji píšu na lístek 300-280=20 bahtů. Nejdříve to pochopila tak, že ji já mám snad dát těch 20, nakonec se zamračila a dala mi je.

Čekání na minivan

Máme čas přes hodinu, a tak jdeme na studene latté kousek od nádraží. Jen co se napiju, cítím, že není něco v pořádku, nakonec to nevydržím a odebírám se na záchod na autobusové nádraží. Free toilet –  super, nemusím se ani zdržovat placením. Ale za to byla daň v podobně špinavých záchodu, koukám do kabinky a nevidím žádný toaletní papír. Rychle hledám, zda nějaký nemám, nakonec naštěstí nacházím, jinak bych si ani tu prdel neutřel. Už to chce ven, ale záchod si prostě musím připravit. Včera jsem to s tou pálivosti asi přehnal, a navíc jsem v tom vedru zpocený až na prdel. Vedle v kabince snad blije nějaký chlap, kde jsem to sakra vlezl? Dílo dokonáno a teď pryč z toho smradu a horka. Marťa čeká venku s kafem, dopíjíme a fičíme na nástupiště, kde nám konečně paní ukazuje na jeden z mini vanů.

Mini bus má zpoždění a to díky skvělému místnímu autobusákovi, který si v klídečku dopijí sodu a kecá s dalšími zaměstnancemi, ten má prostě na párku, i když je celý plný mini van už tu čeká 20 min.

mini vanV autě plno plakátu Buddhů. Projíždíme Bangkok a jedeme cca 3 hoďky. Vylézáme až u nějakých molů s mnoha loďmi a čluny, a jen pár kilometrů je pláž.

Pattaya

pattaya beach, pláž pattaya beach, pláž pattaya - plážKoukám na mapu a je to asi 1,5 km k pláži, tak se vereme horkem a snažíme se chodit po stínu, protože je pěkný hic. Napadl nás taxík, tak se jednoho místního ptám, kolik bude stát necelý 1,5km k pláži. Povídá 300 bahtů, koukám na Marťu a nahlas prohlašuji si děla snad prdel, takže jdeme po svých. Krásná pláž. Voda je příjemně vlažná a teď vidíme něco průhledného, co vyplavilo moře. Je to medúza.

medúza - pláža dokonce u ní nacházíme mrtvou medúzu. Kousek od nás jsou lehátka, tak se ptám místního za kolik jedno. 60 bahtů nám přišlo celkem v pohodě a navíc budeme ležet pod deštníky se servisem. Jdeme do plavek a hurá do vody. Příjemné osvěžení, chvíli poblbneme a jdeme na lehátka. Mezitím co ležíme, objednáváme ledové kafé.

pattaya beach, pláž

Klučina z Ruska

Je tady krásně, ale má to jen jeden háček – chvíli co chvíli kolem chodí lidi s různými věcmi, jako jsou náramky, nanuky, masáže chodidel, ale i s mořskými potvory. Po chvilce přijde další človek a ukazuje na svůj kokos s brčkem, ale já ukazuji, že fakt nemám zájem a borec ještě ukazuje na svůj batoh. Nakonec nám dochází, že chce jen pohlídat věci. „Sure no problem put it here“, odpovídám. Ptám se odkud je. „Moskva“, odpovídá. Aha další Rus. Tak na něj hodím frázi „ya ne ponimayu po russki”. Zasměje se a povídá, že moc anglicky neumí, ale to vůbec nevadí, protože si nějak rozumíme.

Dopíjíme kafčo a jdeme opět do vody, zatímco borec už je vylízá. Nabízí, že na oplátku nám pohlídá věci. Ve vodě se k nám vmísil nějaký malý černoušek, pravděpodobně Ind a ukazuje nám, jak mu to jde s plaváním a potápěním. Když vylézáme, tak on taky. Leháme si a tu a tam něco málo prohodíme s Rusem. Ukazuje, že je mu na pláži celkem horko a že půjde k nám raději ve stínu. Jelikož tu jsme poslední den, nabízíme mu nás opalovací krém. Vypadá nadšené, poděkuje a hned se natírá. Po chvíli přijde paní s živými spáčky v kleci prý jestli nemáme zájem koupě, tak to už vyboucháme smíchy. Paní se jen otočí a raději jde nabízet jinam. Blíží se 16 hodina a poslední bus do bangkoku jede 16:30. Ještě si skočím do vody a pak už se a pomalu se balíme. Pláž byla super.

pattaya beach, pláž

pattaya

Zpátky do Bangkoku

Snad stihem bus, proto vycházíme trosku dříve. Docházíme na zastávku a to už vidíme přepážku a tak se za 300 bahtů kupujeme oba lístky. Po 10 min přijíždí mini bus a nasedáme k ostatním hned za řidiče.

mini vanCestou si všímám, že busu nefunguje rychloměr, svítí žlutá kontrolka motoru a už mu rafička benzínu ukazuje do červeného. Začínají se tvořit čím dál větší dopravní zácpy několik kilometrů u Bangkoku – lidi jezdí nejspíše z práce. Každou chvíli popojíždíme. Zácpy jsou fakt obrovské, popojíždíme asi hodinu. Ptám se řidiče, zda jede směrem na stanici metra Sutthisan. Ten se otočí a přes roušku povídá: „Sutthisan? hahaha..  thirty minutes“, dodává. Tak to se nám fakt ulevilo, ale stejně nakonec dojíždíme k Chatuchak stanici metra a hned na tu naši Suttishan.

Jdeme se na hotel převléct, protože jsme propocení, ale ještě se cestou stavujeme do obchodu, protože jsme už 7 hodin neměli kromě ledového kafé nic v žaludku. Kupujeme sendviče a cestou je jíme. Po sprše fičíme za Anet a Tomem na street food kousek od stanice Suttishan. Oba dojídají vývar s nudlemi, krevetou masem a fazolemi. Vypadá to moc dobře, a tak si dávám taky. Vývar přinášejí zvlášť.

street foodZa tak výbornou polévku platíme jen 55 bahtů. Kolem půl 11 se zvedáme a jdeme na poslední rozlučkovou noční procházku Bangkokem, dokonce procházíme i místa kde jsme zatím nevkročili.

Ještě jdeme do shopu, kde si na zítřek kupujeme do letadla sendviče a toasty. U obchodu si naposledy dáváme Roti.

buddha rotiA nakonec se vracíme k hotelu. Loučíme se s Tomem a Anet a ještě si dáváme sprchu. Většinu věci už balíme teď. Dáváme budíka na 8:00, protože letadlo odlítá ve 12 hod.